תוכנות לעסקים

מגמות בעולם התוכנות, איך בוחרים תוכנה לארגון? על כך ועוד במאמר הבא
מגמות בעולם התוכנות לעסקים 
חברת המחקר גרטנר גרופ, פרסמה מחקר שקובע כי כי עד 70% מכלל ישומי ה- CRM לא עונים על הצרכים הארגוניים  ואינם מממשים את מלוא הפוטנציאל או הציפיות של הלקוחות הרוכשים את ה-CRM. נתונים סטטיסטיים אלה שהוצגו במחקר מצביעים על מגמה הולכת וגוברת של צורך בפיתוחים מתממשקים לתוכנות ה – ERP המסורתיות על מנת להתאים אותם לדרישות וצורכי הארגון.
חברות רבות מתמודדות עם אתגרים במציאת פתרונות שיהלמו את הצרכים ויענו על מכלול האתגרים הקיימים בניהול ארגוני. 

יתרונות ה - CRM
הטמעת תוכנת CRM בארגון מאפשרת ניהול מבוקר ויעיל של תהליכים פנים ארגוניים, משפרת את הקשר עם הלקוח וכתוצאה מכך אף מעלה את רמת שביעות הרצון של הלקוחות.
בנוסף למנהלים יש מבט רחב ומידע מפורט, ברור ומיידי על מצב החברה בכל רגע נתון.

היבטים עכשוויים ומחקרים
כיום נדרשת  סביבה ארגונית ממוקדת-לקוח יותר על ידי הבנה וחיזוי של צרכי הלקוחות וציפיותיהם.
ארגונים מקצועיים נדרשים ליצור קשר עם לקוחותיהם , לשמור על מידע שקוף, זמין ומיידי על מנת לשמור על בידול לעומת המתחרים וכן על מנת לשמור על שביעות רצון הלקוחות ולשמרם. מחקרים מוכיחים כי שביעות רצון בקרב הלקוחות היא פקטור משמעותי בנאמנות הלקוח. לדוגמא, 68% מהלקוחות הנוטשים מציינים את רמת השירות כמרכיב ההחלטה העיקרי לנטישתם. הבעיה העיקרית היא  שרק 4% מהלקוחות הלא מרוצים מדווחים על אי שביעות רצונם – השאר נוטשים.  לעומת זאת, 82% מהלקוחות אשר קיבלו פתרון הולם לבעיה שהעלו, ממשיכים להיות לקוחות פעילים.

אז מה עושים? איך מתייעלים? 
על מנת לבחור נכון ועל מנת להטמיע את פתרונות התוכנה היעילים והמועילים ביותר לצרכי העסק נדרש לבחון מספר היבטים: 
. מתנחים את האתגרים העומדים בפני הארגון. בוחנים את הכשלים והקשיים בתפעול היומי, בוחנים את אופן זרימת המידע בארגון, מזהים מהם נקודות התורפה של הארגון. 
בוחנים את המחלקות השונות בארגון ומבקשים מהעובדים במחלקות השונות להציף בעיות.
. מנסים להחליט איזה תחום בארגון הוא התחום שישפר בקלות את שביעות רצון הלקוח.
לדוגמא: אם הארגון מספק שירות ללקוחות – תוכנה לניהול שרות היא הדבר הראשון שחובה לרכוש. 
אם מדובר על קשיים בניהול לידים/הזדמנויות עסקיות, קושי במעקב אחר פניות של לקוחות וחוסר מידע לגבי נתונים חיוניים של תהליך המכירה (כמה לידים יש, באיזה סטטוס נמצא כל ליד, מה קורה מבחינת סגירת עסקאות? נתונים להשוואה בין מצב המכירות ב – X (שנה/חודש/יום וכו') לבין Y 
אם מדובר על חברה שעובדת על פרוייקטים או לפי שעות – מערכת לניהול פרוייקטים היא הכרחית על מנת לבחון כל פרוייקט, היקף השעות, עדכון הלקוח לגבי כל שינוי במצב המשימות בפרוייקט ועוד.
אם החברה עוסקת בגבייה מלקוחות – חשוב מאוד לשלב מערכת לניהול גבייה.

היקף יישומי ה – CRM הינו מגוון ורחב והוא תלוי במודל העסקי של הארגון. 

קיים חשש גדול בקרב חברות להטמיע תוכנה חדשה בעסק. רוב החברות מציינות חשש מפני בעיות הטמעת התוכנה, העדפה לעבוד עם הקיים והמוכר, פחד מבזבוז זמן ומשאבים רבים בזמן המעבר לתוכנה חדשה, פחד משינויים ועוד ועוד תירוצים. 
חברות שלא ישכילו להבין כי ניהול נכון, יעיל, אפקטיבי ומדיד מתבצע באמצעות תוכנה! 
תוכנה שתותאם לעסק שלך באופן מקצועי תחסוך לך כסף, תייעל תהליכים, תפחית זמן עבודה "מבוזבז" ותתרום באופן ישיר לעלייה ברווחים !